Refraction Index

Bij materialen die transparant zijn, worden lichtstralen gebroken. In 3D wordt bij rendering Raytracing gebruikt om dit effect te bereiken. De mate waarin een materiaal lichtstralen breekt, is de Refraction Index. Dit is een natuurkundig fenomeen waarbij de waarden van de meeste materialen bekend zijn.

 

  (All items except Vacuum are in alphabetical order)
  (STP = Standard Temperature and Pressure)

MATERIAL                      Index

————————————-

Vacuum …………………. 1.00000 (exactly)

Air (STP)……………….. 1.00029

Acetone ………………… 1.36

Alcohol ………………… 1.329

Amorphous Selenium ………. 2.92

Calspar1 ……………….. 1.66

Calspar2 ……………….. 1.486

Carbon Disulfide ………… 1.63

Chromium Oxide ………….. 2.705

Copper Oxide ……………. 2.705

Crown Glass …………….. 1.52

Crystal ………………… 2.00

Diamond ………………… 2.417

Emerald ………………… 1.57

Ethyl Alcohol …………… 1.36

Flourite ……………….. 1.434

Fused Quartz ……………. 1.46

Heaviest Flint Glass …….. 1.89

Heavy Flint Glass ……….. 1.65

Glass ………………….. 1.5

Ice ……………………. 1.309

Iodine Crystal ………….. 3.34

Lapis Lazuli ……………. 1.61

Light Flint Glass ……….. 1.575

Liquid Carbon Dioxide ……. 1.20

Polystyrene …………….. 1.55

Quartz 1 ……………….. 1.644

Quartz 2 ……………….. 1.553

Ruby …………………… 1.77

Sapphire ……………….. 1.77

Sodium Chloride (Salt) 1 …. 1.544

Sodium Chloride (Salt) 2 …. 1.644

Sugar Solution (30%) …….. 1.38

Sugar Solution (80%) …….. 1.49

Topaz ………………….. 1.61

Water (20 C) ……………. 1.333

Zinc Crown Glass ………… 1.517

Source: http://www.is.kiruna.se

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s